Мина
Oвај дан (21.април) нам је прошао веома брзо. Имали смо прилике да обиђемо разна места у Словенији. Последњи дан праксе у сервису ,,ЛПП" нам је трајао краће него иначе. С обзиром на то да је наш боравак у Словенији већ био при крају, запослени у фирми су нам организовали обилазак града пре растанка. Било је то опуштајуће, кратко путовање, праћено разгледањем различитих знаменитости града. Истог дана смо заједно са професором и директором отишли на море. Посетили смо Пиран и Порторож и уживали у шетњи и прелепим призорима. Током целог боравка у Словенији главна слободна активност нам је била шетња по Љубљани. Из Словеније доносим једно лепо искуство и позитивне утиске са целокупног боравка.
Ана
Први дан у Словенији, 11. април, нам је прошао веома брзо. Ишли смо да разгледамо њихову школу и да видимо њихове радионице, а после смо отишли у своје сервисе. Ја сам била у сервису ,,Scania Slovenia”, а половина ученика је била у ,,LPP”-у. У сервису ,,Scania”, првог дана када смо отишли у сервис, водили су нас по целом сервису и упознавали са радницима. Имали смо веома љубазног ментора који нам је током целе праксе много помагао и учио нас новим стварима. Осећала се пријатна атмосфера и уопште се нисмо осећали као странци који су отишли на праксу у другу државу. Веома су нас лепо угостили. Након тога отишли смо у ,,Хотел М” да једемо и имали смо времена да обиђемо главни град Словеније, Љубљану. Шетали смо се и обилазили град. Из Словеније доносим веома лепа сећања, пуно нових научених ствари и прелепе утиске о боравку тамо.
Александар
Дана 20. априла у сервису ,,LPP" смо одрадили неколико аутобуса, ситне и крупне њихове кварове. На првом аутобусу смо одрадили сервис вентила и сензора, мењали смо вентиле назад за ABS систем, за гибњеве на средини и вентиле који регулишу притисак и који чекају одређену јачину и снагу тог притиска, а затим пуштају даље кроз разне цеви и црева. На предњем делу смо мењали вентиле који регулишу да ли је све правилно и на обе стране једнако подигнут/спуштен. Такође, променили смо мање вентиле на вратима. На другом аутобусу смо променили само шалтер за вентил и за електронику. Касније смо отишли до “Варовне” и мењали сензоре, вентиле и њихова црева која повезују то. Притекао сам у помоћ човеку поред, ту смо штеловали мотор, тј. рад и такт мотора. У питању је мотор на TNG, па мора да се наштелује добро, на добром размаку између вентила и цилиндра, иначе кад се загреје може лако да дође до пуцања.
Од алата смо користили: сет гедора, сет окастих и виљушкастих кључева, разни шрафцигери, дизалица на ваздух и разне врсте кљешта, кило кључ, продужетак гедоре и 13мм гедоре.
Ђорђе
Дана 14.04.2022. сам се пробудио у 6 сати ујутру. То је био радни дан и одмах сам почео да се припремам за посао. Доручковао сам око 7 сати и одмах после тога кренуо на аутобуско стајалиште. Аутобусом смо стигли у сервис ,,Scania Ljubljana” где смо провели већину свог дана. Тамо смо смо се сваког дана трудили да научимо доста ствари везаних за механику великих возила и да помогнемо мајсторима у отклањању кварова. Након завршетка радног времена, аутобусом сам се вратио у ,,Хотел М” где смо се сви окупили и отишли да ручамо. После тога смо ишли у обилазак града. Увече око 20 сати смо вечерали и отишли да спавамо како бисмо били спремни за нови радни дан.
Немања
Дана 15. априла сам устао у 6 сати као и сваког радног дана, почео сам да се спремам за посао. Кад сам то завршио, око 7 сати сам отишао на доручак у ,,Хотелу М”. Након 20 минута, после доручка, отишао сам на аутобуско стајалиште где сам чекао аутобус за сервис ,,Scania Ljubljana”. Тог дана сам, као и увек, давао свој максимум, радио сам и трудио се да научим што више нових ствари и усавршим своје знање око механике на великим возилима. После посла, око 4 поподне, био сам у хотелу. Одморио сам се мало и након тога сам отишао у обилазак града, који је предиван. Касније, око 8 сати сам отишао на вечеру. После тога сам отишао у своју собу, ту сам се забављао са пријатељима и не тако касно сам легао да спавам, да бих био спреман за сутрашњи радни дан.
Стефан
Први радни дан у "LPP" сервису нам је био 13. април, а смена једног радног дана трајала је од 06:00 до 14:00. Устајање је увек било мало раније, како бисмо увек имали довољно времена да се средимо и на време одемо у сервис. До сервиса нисмо морали да користимо градски превоз, већ смо сваког јутра одлазили пешке, јер нам је сервис био у близини хотела. Након уласка провлачили смо картице које смо добили од фирме. Пре почетка рада обавезно је било пресвлачење, а свако од радника имао је своје радно одело. У сервису смо имали своје менторе који су били задужени да нас науче механику на већим возилима. Сарадња са менторима је била одлична, јер су сви били искусни мајстори свог заната. Уз помоћ ментора поправљали смо различите кварове на аутобусу (замена хладњака за расхладну течност, замена спојнице за ваздух, промена сет квачила, замена кочионих дискова). Пауза за оброк је увек била тачно у предвиђено време, храна нам је била обезбеђена из хотела. Након завршетка једне радне смене пресвлачили смо се и пре излазка провлачили поново картице. До хотела смо се такође враћали пешке. Увек смо имали довољно времена да одморимо. Вечера нам је била обезбеђена у ,,Хотелу М”, где смо и били смештени током боравка у Словенији. Вече смо искористили за шетњу градом, где смо упознали нову културу, обилазили различита места која су била мало удаљенија од хотела, па смо користили градски превоз који је био одлично организован. Пракса у Словенији је за мене један велики напредак, јер сам стекао ново радно искуство у механици, научио ствари које су ми биле непознате и упознао нову културу.
Богдан
Најзанимљивији дан у Словенији ми је био 20. април. Ујутру кад сам устао у хотелу сам доручковао, после тога сам се упутио ка ,,Scania” сервису. До тамо сам имао обезбеђен превоз. У ,,Scania” сервису дочекао ме је ментор, као и сваког дана који сам провео у том сервису. Он је био Србин и самим тим комуникација нам је била олакшана. Поправљали смо камионе и аутобусе. Најзанимљивије ми је било исправљање шасије, јер то до сада нисам видео никада и нисам имао представу да то може да се исправи. Поред тога, радили смо и замену "дпф" филтера на "В8" камиону. По завршетку смене вратио сам се у хотел и са друштвом смо отишли у обилазак Љубљане.
Лука
Четвртак, 21.април, нам је био последњи радни дан у ,,LPP” фирми. Пробудио сам се ујутру у 5 сати, као и сваког претходног радног дана. Спремио сам се за посао, отишао на рецепцију да преузмем доручак који сам носио тамо и кренуо. Када смо стигли у фирму, обукли смо радна одела и кренули да радимо. Тог дана смо научили доста нових ствари што се тиче поправљања аутобуса. Пошто нам је био последњи дан тамо, радно време нам је било до 12 сати, и онда је шеф фирме одлучио да нас почасти обиласком града њиховим електричним возом. Вожња је трајала око 1 сат, а током вожње смо слушали разне занимљивости о Љубљани. Онда смо прешли на брод и возили се реком Љубљаница. Када смо се вратили назад у хотел, мало смо се одморили и онда увече изашли да сами мало обиђемо град и видимо како изгледа ноћу. Након тога смо вечерали и отишли на спавање, како бисмо сутра били спремни и одморни за пут.